Home

Dragi bratje duhovniki, redovniki, sestre redovnice, diakoni, bogoslovci in vsi verniki celjske škofije! V teh dneh, ko se podajam na pot in sprejemam službo celjskega škofa, me na poseben način spremlja in navdihuje misel iz 39. psalma: »Glej, prihajam, da spolnim tvojo voljo, Gospod.« Bogoslužje to molitev obrača na Jezusa Kristusa in njegovo odrešenjsko poslanstvo, je pa tudi vabilo in navdih nam duhovnikom in vsem, ki nas Gospod kliče v službo za blagor Božjega kraljestva.

Božji klic sem začutil v mladosti, ko me je Gospod poklical v duhovniško službo. Ta Božji klic me je na poseben način nagovoril v ponedeljek, 15. marca 2010, ko mi je ob sklepu zasedanja Slovenske škofovske konference apostolski nuncij msgr. dr. Santos Abril y Castelló sporočil, da me je sveti oče Benedikt XVI. imenoval za celjskega škofa.

To službo nastopam v času, ko Cerkev v naši domovini doživlja globoke spremembe, med katere na prvem mestu spada ustanovitev novih škofi in nova imenovanja na škofijskih sedežih v Ljubljani, Mariboru in Murski Soboti. Temu dogajanju se pridružujejo pobude leta duhovništva in leta evharistije, ki bo doseglo svoj vrhunec na slovenskem evharističnem kongresu.

Za nas duhovnike in vernike celjske škofije je leto evharistije še poseben dar, saj gostimo slovenski evharistični kongres, mogočno izpoved vere v Jezusa Kristusa, ki je med nami navzoč v skrivnosti svete evharistije. Evharistični kongres bo tudi veličastna izpoved edinosti in ljubezni, ki povezujeta krajevno in vesoljno Cerkev. Povezanost z vesoljno Cerkvijo bo na poseben način izražal delegat svetega očeta, vatikanski državni tajnik kardinal Tarcisio Bertone, ki bo vodil slovesno bogoslužje. Slovesno obhajanje evharističnega kongresa zahteva ustrezno duhovno in organizacijsko pripravo. Že danes se zahvaljujem osrednjemu odboru za kongres in vsem cerkvenim in mestnim službam. Prepričan sem, da bomo z združenimi močmi pripravili duhovno bogato in slovesno evharistično slavje.

V soboto, 24. aprila 2010, ob 10. uri bom v stolnici sv. Danijela v Celju prejel škofovsko posvečenje. Glavni posvečevalec bo apostolski nuncij v Sloveniji msgr. Santos Abril y Castelló, soposvečevalca bosta msgr. Anton Stres, ljubljanski nadškof metropolit, in msgr. Franc Kramberger, mariborski nadškof metropolit.

Moje škofovsko geslo je »V ljubezni in resnici«. Misel zanj sem našel pri apostolu Pavlu, ki v Pismu Efežanom pravi, da moramo živeti v resnici in ljubezni (prim. Ef 4,15), da bomo rasli v podobnosti Kristusu, ki nas je poklical v svojo čudovito luč (prim. 1 Pt 2,9). Moje geslo se navdihuje tudi ob tretji okrožnici papeža Benedikta XVI. »Ljubezen v resnici«, ki predstavlja socialni nauk Cerkve in prinaša odgovore na pereča vprašanja življenja in delovanja Cerkve v današnjem svetu.

Pozdravno pismo vam, dragi duhovniki in verniki celjske škofi je, je obenem tudi velikonočno voščilo. Moja iskrena želja in molitev je, da bi v teh milostnih dneh vstopili v velikonočno skrivnost našega Gospoda Jezusa Kristusa. Prav posebej na veliki četrtek, ko bomo obnavljali svojo prvotno ljubezen in zvestobo in še bolj zaživeli novo zapoved edinosti in ljubezni. Na veliki petek naj nas obsije luč, ki osvetljuje vprašanje trpljenja in smrti. Skrivnostno dogajanje velikega tedna bo doseglo vrhunec pri bogoslužju velikonočne vigilije in velikonočnega jutra, ki ga preveva radostno sporočilo: Kristus živi in je z nami na poti življenja. Tudi mi bodimo z njim.

msgr. dr. Stanko Lipovšek, novoimenovani celjski škof

Leave a Reply

